Nikon D60 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D60 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

StevenK 23-07-2009
Geschreven voor: Nikon D60 zwart

Hallo,

Ik ben nu sinds april in bezit van een Nikon D60. Deze camera bevalt mij heel goed!
Tegelijk met de body heb ik een 18-105mm VR lens gekocht. Dit is net iets meer zoom dan de wat meer standaard 18-55mm, dit is zeker een aanrader!

Kortom een tevreden D60 gebruiker.

GR Steven

JanNouwens 15-04-2009
Geschreven voor: Nikon D60 zwart

Hierbij vast een aantal eerste indrukken voor de D60 + 18-200 VR Nikor lens

(vorige camera was Nikon Coolpix 5400. Belangrijk uitgangspunt was reactiesnelheid)

- totaal gewicht van deze combinatie aan de zware kant maar voor mij geen echt probleem.
- grip van D60 (en vergelijkbare modellen) vs Nikon D90 is wat aan de compacte kant
- batterij levensduur; goed voor zo'n 250 foto's (ca. 40% met flits en afwisselend gebruik van VR); ik vind dit nogal tegenvallen, extra batterij lijkt me aanbevolen
- Sandisk 8 GB Ultra II; voldoet ruimschoots, goed voor zo'n 1100 foto's (JPEG, hoogste kwaliteit)
- kleurbalans; op basis van de standaard afstellingen heb ik nog de nodige vraagtekens/twijfels. Foto's binnen zijn prima, foto's buiten lijken nogal verzadigd qua kleur.

18-200 AF-S Nikor VR:
- aanrader, kwalitatief beter in vergelijking met standaar kit lenzen (18-55, 55-200 mm)
- lijkt me een super combinatie met 12-24 mm lens (toekomst)
- lens heeft klein venster om afstand af te lezen, als volgt: 0.5, 1, 3 en oneindig meter. Hier wordt je niet veel wijzer van.